Termeni si Conditii

Calatorind frumos prin viata si prin lume

Iarna pe Romantische Strasse

Odata cu sosirea Adventului la catolici, perioada ce precede sarbatoarea Craciunului si corespunzatoare postului, in multe din orasele occidentale se organizeaza targuri incantatoare ce aduc mai aproape magia acestuia.Exista desigur multe orase care si-au facut un renume prin organizarea acestora, si se straduiesc an de an pentru a-si mentine faima.Insa poate cea mai frumoasa regiune care reuneste o multitudine de astfel de evenimente este Bavaria, in Germania, cu ale sale Christkindlmarkt, propriu zis “targul copilului Isus”.

Cum nu fusesem niciodata sa vizitam aceste orase in aceasta perioada, obisnuiam doar sa plecam imediat dupa Craciun, am ales anul trecut sa facem un tur al pietelor de Craciun din Bavaria.Fiecare dintre acestea are farmecul ei, insa dupa ce se intuneca ele capata o imagine feerica, prin prisma luminitelor ce se aprind si invaluie piatetele.
Iar in aceasta privinta s-a nimerit sa fim norocosi in urma alegerilor facute, atunci cand am planificat itinerariul pe care sa-l parcurgem.Am reusit sa incheiem fiecare din cele 3 zile ale turului pietelor de Craciun, cu o locatie serala spectaculoasa.

Ne-au impresionat detaliile, la care sunt atenti atunci cand impodobesc si organizeaza aceste piatete, impactul vizual te poarta brusc pe o spirala a timpului si le privesti prin ochi de copil.Mici tarcuri cu capre, oi si magarusi,asezati langa personajele ieslei, band-uri cu muzica live, iar peste tot predomina aromele feluritelor “fantezii” delicioase de mancat si baut, ce te imbie si te introduc in atmosfera Craciunului.

Organizati ca de fiecare data pe schema noastra clasica, cu un singur amendament, calatoria facandu-se in formatie completa, participand si fiul cel mare.Aceasta a impus selectia unor hoteluri ce dispuneau de camera tripla si inchirierea unei masini la o clasa mai mare.Biletele de avion le-am luat cu trei luni si jumatate inainte, ceea ce ne-a oferit ragazul necesar “sa ochim” ofertele bune la rezervari hotel si inchiriere auto.Am inchiriat un Renault Scenic pe o saptamana (de sarbatori,atunci cand cererea este foarte mare si preturile cresc) cu 155 euro, ceea ce mi s-a parut exceptional tinand cont de clasa vehiculului.In cele trei zile de vizitat pietele de Craciun am stabilit cartierul general in Nurnberg – la Holiday Inn Express, unde a fost si destinatia de zbor.Vremea nu a fost idilica in cele trei zile de hoinarit prin orasele-cetati ,din lipsa totala a zapezii,insa acest aspect s-a dovedit extrem de favorabil, permitandu-ne sa ne indeplinim obiectivele propuse.

ZIUA 1 Reiterlesmarkt …magia Craciunului

A fost o ocazie splendida de a parcurge si o parte din Romantische Strasse si de a ne reintoarce la Rothenburg ob der Tauber, un orasel de poveste.
Am plecat de dimineata de la hotel catre Donauworth, orasel inaltat pe o colina la confluenta dintre Dunare cu Wornitz.Nu am gasit aici o piateta propriu zis cu standuri si casute de lemn, insa acestea erau presarate din loc in loc de la Rathaus (primarie) pana la Palatul Fugger pe Reichsstrasse, axa centrala care leaga cele doua edificii. La Kathe-Kruse-Puppen Museum poate fi admirata o colectie de peste 150 de papusi de epoca, cele mai vechi faurite in urma cu vreo 120 de ani.

De aici am mers la Nordlingen, un orasel cu o caracteristica particulara ce constituie o atractie in mod deosebit.Acesta are forma rotunda, fiind intemeiat “pe vatra” unui crater rezultat in urma caderii unui meteorit.Dupa plimbarea de rigoare pe stradutele centrale printre casute de lemn si tarabe, cel mic a rezistat cu greu sa nu faca cateva ture cu trenuletul, iar mai apoi, la randul nostru nu am rezistat, resimtind gerul care incepuse sa se lase, ispitei de a savura una din preferatele noastre culinare, Gulasch suppe.

Ajungand in Dinkelsbuhl, putin inainte de amurg, am descoperit plimbandu-ne prin labirintul de stradute inguste, arhitectura simpaticelor case cu barne din lemn- Fachwerkhaus, cunoscute multora ca , case a graticcio sau maison en colombage, avand frontoane uimitoare,porti mari colorate, perdelute cu dantela si mii de decoratiuni pe la balcoane, ferestre si usi.Erau cateva si pe la Nordlingen, insa aici formau un tablou complet, mai ales cu luminile nocturne ce impodobeau fatadele si cu ceata ce cobora pe inserat, magia incepea.Ne-a atras atentia ieslea reprodusa intr-o marime impresionanta in biserica St. Georg – stilul gotic tarziu, flamboyant “pour les connaisseurs” .Introduceai banuti intr-o chestie si se aprindeau luminile in aceasta miniatura a orasului vechi Dinkelsbuhl, animalutele se puneau in miscare,deasemenea pastorii si alti mestesugari, in acordul melodiilor pastorale. Am remarcat cu cata ingeniozitate isi etalau simbolurile si in aceasta miniatura “uriasa”, casutele erau reproduse prin casute cu barne din lemn.

In Dinkelsbuhl targul de Craciun este organizat in curtea spitalului vechi Spitalhof, locatie de traditie unde printre copaci sunt asezate intr-un cadru natural casutele din lemn.Si aici copiii se pot bucura de trenulet si carusel intr-o ambianta placuta.

Cu gandul la feeria ce tocmai o lasasem in urma, ne-am indreptat spre Rothenburg ob der Tauber, orasel cetate inconjurat de ziduri medievale si am simtit ca am trecut de la un basm la altul.Ne incercau niste emotii firesti, dupa ce in urma cu patru ani am petrecut aici ultimele doua zile din an.Dar acum , desi fara zapada enorma de atunci, diferenta o facea celebrul sau targ de Craciun, Reiterlesmarkt, care se celebreaza cu o frecventa anuala teutonica de prin secolul al XVI -lea, unul dintre cele mai vechi din Germania, si poate unul dintre cele mai frumoase din Bavaria datorat ambiantei sale istorice ce atrage numerosi turisti veniti aici pentru atmosfera magica.Pe perioada Reiterlesmarkt se desfasoara o serie de manifestari legate de Craciun, spectacole cu papusi, tururi cu ghizi la lumina tortelor de-alungul zidurilor ce inconjoara centrul vechi al oraselului, concerte de orga si trompeta in biserica St. Jakob, plimbari cu trasura cu cai albi si deliciul copiilor, un carusel fermecator, ce are importanta istorica pe deasupra.

Este cu adevarat un “orasel jucarie” impodobit peste tot ca de Craciun.Mergand fie pe stradutele centrale unde se tine targul, fie pe cele laterale, abunda miresme de condimente si vin fiert cu scortisoara (gluhwein).Ne-am delectat papilele cu renumitii bratwurst si cate un punsch.

Inca doua cuvinte cuvenite pentru magazinul Kathe Wohlfahrt, unde Craciunul dureaza tot timpul anului.Dupa ce fusesem cu ani in urma aici, denumeam Rothenburg-ul,” satucul lui Mos Craciun” dupa vizita la Muzeul Craciunului.Cand te afli aici nu stii unde sa privesti mai intai, sa adulmeci, sa asculti…este chiar si o balustrada de la care poti admira un satuc in miniatura ,cu un brad enorm in mijloc ce se invarte intre mii de lumini.

Am ratacit inca putin pe stradute retraind emotiile de iarna de altadata, iar aproape de ora inchiderii targului, gerul intepator ne-a facut sa batem in retragere, obositi si infrigurati,dar fericiti ca,si noi adultii am copilarit o zi intreaga.