Termeni si Conditii

Calatorind frumos prin viata si prin lume

innsbruck

Innsbruck un pod intre Alpi si cer

Orasul se bucura de o pozitie geografica privilegiata, care a stimulat cu certitudine dezvoltarea turistica.Aflata la poalele muntilor, se spune ca datorita pozitiei cu deschidere catre sud, asezarea este mangaiata de caldura unui vant numit Fohn, ce face ca temperatura medie din capitala Tirolului sa fie mai blanda decat in zonele inconjuratoare.Ei as!!! Si acum, ca dealtfel si la vizita de dinainte, ambele desfasurandu-se la sfarsit de an, ne-au prins aici cu temperaturi geroase.Poate atunci cand am fost vara ne-am intalnit cu blandetea climei.Dar daca asa se zice pe aici, or stii localnicii mai bine!

Pentru acest motiv cat si pentru multe altele, aceasta citadela dintre munti este vizitata de numerosi turisti.In mod sigur obiectivele turistice ale frumosului oras din Tirol sunt binecunoscute multora.Insa parcurgerea drumului de la centrul comercial Kaufhaus Tyrol din centrul urbei pe Maria Theressien strasse apoi pe Herzog Friedrich strasse pana la Acoperisul de Aur (Goldenes Dachl), cu privirea atintita catre piscurile ce parca se prabusesc peste oras, a constituit de fiecare data cand am ajuns in acest loc o placere pura.Este o adevarata desfatare, traind senzatia ca o punte pleaca de deasupra faimosului acoperis trece peste munti si se inalta la cer.Am aceasta imagine bine intiparita, cu cladirile si monumentele  integrate in peisajul unic al Alpilor.

kauftheressia

kaufhausinn

InnDSC001

Asadar se ajunge in inima Innsbruck-ului, frumoasa piateta in care se afla palatul Neuer Hof, cel mai important si mai cunoscut edificiu citadin, in stil gotic baroc, pe a carui fatada se regaseste si atrage privirea de la departare, faimosul Acoperis de Aur (format din 2657 tigle de plumb placate cu aur).Se poate vizita, cladirea gazduieste un muzeu ce va face cunoscuta istoria localitatii ce va ospiteaza si fapte legate de imparatul Maximilian I ,  importantul personaj istoric care a indragit atat de mult aceste locuri si a lasat posteritatii opere impresionante.

InnDSC010

InnDSC011

Pe masura ce va veti apropia de acesta veti remarca o alta capodopera arhitectonica, ce nu poate trece neobservata, magnifica Heiblinghaus cu a sa fatada in stil rococo.Este orasul din care am plecat de fiecare data nu numai incantata de peisajele natural arhitecturale, dar si cu o multime de suveniruri deosebite.

LandDSC002 LandDSC001

Alte atractii turistice locale ce consideram ca nu trebuie ratate la o vizita sunt: Domul St. Jakob  fastuos decorat cu stucaturi si un remarcabil altar in marmura.Langa Dom se afla Hofkirche, biserica curtii imperiale ce gazduieste cenotaful imparatului Maximilian I, ce pare mai degraba un somtuos mausoleu cu cele 28 de statui in bronz, proclamat ca cel mai important monument funerar din Europa.La cativa pasi de Hofkirche se afla impunatoarea fatada baroca a palatului imperial (Hofburg ), pe vremuri sediul contilor de Tirol.

InnDSC012

InnDSC013

Pentru schiori este un adevarat paradis prin prisma retelelor de piste si a numeroaselor mijloace de urcare, concentrate in Olympia SkiWorld.

Bavaria imperiala

In ziua urmatoare am mers sa vedem Landshut, capitala Bavariei pana in 1839.In centrul vechi (Altstadt) in special pe strada principala ,in intregime pietonala, se succed o serie de case colorate cu frontoane din secolele 15 si 16,si  este una dintre cele mai frumoase strazi liniare (splendidele Streetline Panorama sau Strassenzug, cladiri cu fatadele insiruite una dupa alta) din Germania.Printre acestea se disting primaria (Rathaus) o perla ce straluceste intre atatea nestemate ale arhitecturii gotice si Stadtresidenz, resedinta ducilor de Bavaria de odinioara.

InnDSC016

InnDSC020

InnDSC023

InnDSC024

Biserica St. Martin, intr-un stil gotic tarziu, este una dintre cele mai importante cladiri sacre din sudul Germaniei.Turnul acesteia , cu ai sai 130.6 m, este cel mai inalt turn din caramida din lume.Intre mai si noiembrie puteti sa urcati in turn, in prima duminica a fiecarei luni la ora 11.30.Amatorii de senzatii tari, dupa ce urca cele 486 de trepte pe o scara ingusta in spirala, vor savura o priveliste unica asupra micii bijuterii gotice de pe raul Isar.O vedere frumoasa a orasului o puteti surprinde si de sus de la cetatea Trausnitz.Castelul a fost vreme de 300 de ani aproape neintrerupt cetatea de scaun a principilor Herzog, casa Wittelsbach domnitorii Bavariei.

InnDSC022

InnDSC025

InnDSC026

InnDSC021

In jurul pranzului am ajuns pe malurile Dunarii, la Regensburg, prima capitala a Bavariei in secolul al VI lea.Regensburg, asezare intemeiata de romani, a avut un rol important de-alungul secolelor fiind pentru mult timp sediul adunarilor principilor electori din Dieta imperiala a Sfantului Imperiu Roman de natiune germana.Acestea se defasurau in sala Reichsaal din complexul de cladiri medievale ce compun primaria veche (Alte Rathaus).In epoca feudala, prin secolul al XIII lea , era al doilea oras ca marime dupa Koln, dintre cele ce apartineau statelor germane, acesta capatand o mare insemnatate, in special intre 1683 si 1803 cand a detinut titlul de oras liber imperial.

Centrul vechi face parte din patrimoniul cultural mondial Unesco.Am parcat din intamplare pe strada ce poarta numele renumitului astronom german Johannes Kepler.Desi aveam destul timp la dispozitie ne-am limitat la o scurta plimbare, de la podul Steinerne pana la Domplatz, nucleul centrului vechi din Regensburg si pe cateva dintre stradutele din apropiere.
Se instalase frigul de-a binelea in Germania.Rafalele geroase ne-au impins de la podul Steinerne (podul din piatra), construit la inceputul primului mileniu, fiind unica trecere locala peste Dunare vreme de 800 de ani si devenit astazi simbolul orasului, catre stradutele mici centrale ce ofereau cat de cat adapost.

InnDSC027

InnDSC028

InnDSC029

Ne-am oprit la Mischbar, un concept interesant pentru un bistro, pe care l-as defini ca bucataria cu legume proaspete.Aveau in meniu, expus pe niste tablii mari pozitionate pe perete, o multime de salate, supe, curry, orez, toate in combinatii care de care mai ciudate si mai atractive, cu ingrediente specifice multor continente.Am fi dorit sa servim un desert dupa aceea si la Café Anna alaturi, alt concept formidabil de brutarie cu cofetarie si cafenea, dar aveai ceva de asteptat intrucat era plin.Se putea sta si afara, inveliti cu paturi lanoase, intr-un gang unde erau plasate cele doua locatii, dar nu ne-am incumetat.

LandDSC005

Am mers apoi sa aruncam o privire in maiestoasa catedrala Sf. Petru, domul din Regensburg, cu ale sale turnuri semete de peste 100 m.Merita cu siguranta o vizita si Palatul St. Emmeram cunoscut ca Palatul Thurn und Taxis, ce poarta numele si apartine bogatei familii princiare germane.Fiind proprietate privata se viziteaza numai cu ghid si in anumite perioade ale anului.Era inchis atunci cand ne aflam aici, caci altfel ne-am fi incalzit cu certitudine efectuand un tur.In acest fel disconfortul creat de frig ne-a determinat sa nu mai mergem sa vedem, nici bazilica St. Emmeram din vecinatate si de asemenea Capela veche (Alte Kappele) din apropierea domului.Acestea aflandu-se pe lista noastra cu obiective de atins, pe langa altele care pot fi admirate in trecere dintre multiplele monumente si simboluri ale orasului, precum Porta Praetoria vestigiu al fostului castru fondat de romani, muzeul Turnul Podului sau va pot atrage ca bomboanele de ciocolata de la Prinzess Confiserie Cafe, cea mai veche cafenea germana, deschisa publicului in anul 1686.

Seara am incheiat-o cu o plimbare pe strazile centrului vechi din Nurnberg, reintorcandu-ne la gustul deliciosilor wursti si sa ciocnim o cana de gluhwein in cinstea acestei calatorii la superlativ.