Termeni si Conditii

Calatorind frumos prin viata si prin lume

ADSC002

Atunci cand am ramas insarcinata cu Alin, fenomenul a generat si un moment de rascruce in calatoriile noastre prin lume si prin viata.Odata cu efectuarea celor doua vacante minunate ( Anglia si Provence ), din al doilea trimestru de sarcina, se incheia un ciclu de 10 ani de calatorii formidabile si reprezentau totodata faza de tranzitie catre  noua formula in care urmau sa se desfasoare voiajele de dupa venirea lui pe lume.

Daca pana atunci obisnuiam sa strabatem tarile pe care le vizitam, de la o regiune la alta sau de multe ori sa trecem dintr-o tara in alta pe distante apreciabile, sosise vremea sa schimbam registrul tactic al organizarii voiajelor.Ne pregateam sa redesenam modelul folosit in trecut, concentrandu-ne pe o singura regiune dintr-o anumita tara.

Si iata-ne in urma cu doi ani, pe vremea aceasta, decisi  sa “o luam din loc” catre zari mai indepartate cu fiul nostru cel mic.Sarbatoarea Pastilor,ni s-a parut ocazia potrivita, el urmand sa implineasca un an si jumatate. In acel  an Pastele se sarbatorea la aceeasi data  de catre ortodocsi si catolici.Am ales sa mergem in Umbria, Italia, o regiune ce imbina perfect istoria, natura si spiritualitatea.Acest taram este bogat in satuce si castele medievale care reprezinta marturia unei perioade istorice foarte intense.

Iata-ne in fata acestei provocari… primul zbor cu Alin inca infant, pregatirea “recuzitei” (bagajele) in aceasta ipostaza, alegerea locurilor de cazare cu o mai mare atentie, schimbarea clasei auto inchiriate care sa aiba un portbagaj mai incapator si alcatuirea traseelor pe masura unui ritm nou.

Daca pana atunci in ritmul nostru frenetic, din dorinta arzatoare de a vedea si descoperi cat mai multe, alegeam hotelurile pentru comoditatea logistica, tip “ai dormit si ai fugit” , printre preferatele noastre fiind cele din retelele Ibis, Holiday Inn si Best Western si arareori mergeam la pensiuni, agroturisme specifice regiunii, era momentul sa alegem sa ne cazam in acele structuri frumoase rurale.Aceste imobile rustice cu care locuitorii ei se mandresc ( cu ce nu se mandresc italienii de fapt) sunt vechile gospodarii taranesti agricole denumite: podere, cascine, casale, casolare.

Nu am ales intamplator sa facem prima vacanta cu Alin in Italia…  tara aceasta ne este atat de draga si o iubim enorm, incat nu ne mai saturam sa ne reintoarcem in tinuturile ei. Imi face placere sa mentionez, pentru ca tot suntem la “capitolul” Italia, ceva ce ne-am insusit in cei 10 ani de calatorii. Prima regula pe care trebuie sa o invete calatorul este ca, din acest mapamond va vedea doar acea bucatica pe care pricepe sa o vada.Iar in Italia, oriunde ai merge,calatoresti intotdeauna  in timp si in locuri pline de detalii.

OptiADSC002

OptiADSC001

OptiADSC003

OptiDSC001

Am decis sa zburam cu Wizz Air catre Perugia in prima zi de Pasti.Am innoptat intr-o locatie din apropierea aeroportului, pentru faptul ca am ajuns la o ora tarzie dar si pentru ca urma sa ridicam masina inchiriata a doua zi dimineata de la aeroport.Le Stele di San Lorenzo este un agroturism situat in periferia localitatii Bastia Umbra,ridicat intr-o fosta manastire. Aceasta structura “casale” este splendida, amplasata intr-un loc linistit inconjurat de un ocean de verdeata, cu apartamente spatioase, amenajate intr-un mod placut  si din care nu-ti lipsea chiar nimic.Proprietarii, Valentina si Giampiero care sunt tineri si extrem de amabili,saritori si grijulii sa ne satisfaca orice cerinta, ne-au asteptat si ne-au condus a doua zi dimineata la aeroport.Au un spatiu imens in curte, unde Alin si-a exersat mersul, o sala cu loc de joaca in interiorul unei mici cladiri alaturate si chiar o mica bisericuta.Iar pentru iubitorii sporturilor hipice, cei de aici au si un manej unde se pot face plimbari cu caii.

OptiDSC008

OptiDSC011

OptiDSC007

OptiDSC013

ADSC005

Assisi un loc nepieritor

Am plecat a doua zi catre obiectivul central al acestei vacante, Assisi.Desi planuisem sa facem o scurta vizita si in micuta localitate ce ne-a gazduit, la o cetate fortificata, Rocca Baglionesca, am preferat sa-l lasam pe Alin sa zburde si sa se joace in voie, in curtea gazdelor noastre.

Pe drum am oprit mai intai, la fel cum facusem si in urma cu opt ani, cand am ajuns pentru prima data in aceste locuri, la bazilica Santa Maria degli Angelli, in omonima localitate, un loc cu o insemnatate istorico religioasa deosebita.
Intre zidurile sale este inglobata Porziuncola, o bisericuta mica foarte veche, de o valoare istorica, artistica si spirituala, inestimabila.Este locul unde San Francesco (Sfantul Francisc) , patronul spiritual al Italiei, si-a descoperit vocatia.Porziuncola devine pentru Francesco un loc special, unde obisnuia sa se retraga adeseori in rugaciune.Chiar din acest loc Francesco i-a trimis pe primii calugari sa vesteasca pacea.Si-a ales apoi acest lacas ca locuinta si a fondat aici ordinul franciscan.In aceasta bazilica se afla langa presbiteriu Capella del Transito, locul unde a trecut in nefiinta Sfantul Francisc.

OptiDSC016

OptiDSC018

Curiozitati

Acestei bisericute ii datoreaza numele faimoasa metropola americana Los Angeles, numita de catre spaniolii care au fondat-o,printre care si niste calugari franciscani, “El Pueblo de Nuestra Senora la Reina de los Angeles del Rio de Porciuncula”.

OptiDSC017

OptiDSC019

OptiDSC015

Bineinteles ca a doua zi de Pasti, acest loc fiind atat de special este vizitat de o multime de turisti.Alin, ca orice micut curios dorea sa exploreze cotloanele nemarginite ale acestei bazilici imense.Am avut acces peste tot cu caruciorul, ceea ce a constituit un avantaj, altfel am fi pierdut cu siguranta mult mai mult timp , data fiind aglomeratia.

Dupa ce ne-am invartit bine prin interiorul maretului edificiu religios, am facut o scurta plimbare prin zonele adiacente acestuia.Ne-a impresionat, pe masura impunatorului asezamant spiritual, imensul bulevard de acces format dintr-o piateta mare si parcul din fata acesteia, de unde am admirat uriasa cupola si statueta aurita a Fecioarei Maria ce troneaza in varful fatadei.

ADSC009

De aici se ajunge foarte repede pe colina unde se afla nucleul oraselului Assisi. Am lasat masina intr-o parcare subterana de la baza acesteia, de unde am urcat cu niste scari rulante exterioare, avand posibilitatea sa admiram imaginea de ansamblu a frumosului orasel medieval in piatra rosie, aflat pe versantul lui Monte Subasio, munte din ale carei cariere se extrage aceasta piatra.Ai impresia ca artistii epocii si-au dat intalnire aici si s-au jucat cu formele si cu piatra si au creat un contur de senzatie faimoasei citadele.Am “descalecat” in piateta bazilicii Santa Chiara (Sfanta Clara), ce ne-a recompensat cu o incantatoare vedere panoramica catre tinuturile rurale din Umbria.
In aceasta bazilica este adapostit faimosul crucifix, care, dupa cum spune legenda, i-a vorbit lui Francesco, invitandu-l sa refondeze biserica S. Damiano, locul in care se afla pretiosul obiect la acea vreme.

ADSC001

OptiDSC020

OptiDSC021

OptiDSC022

OptiDSC036

ADSC007

Sosise timpul pentru pauza de pranz si probabil ca micutului nostru ii era foame, insa nu a dorit sa mergem sa mancam pana nu a servit cateva ture de carusel.Dupa ce am luat pranzul la o osterie, pe care bineinteles am gasit-o foarte aglomerata, ne-am racorit cu o inghetata delicioasa, savurata in timp ce parcurgeam stradutele in panta ce urca si coboara, admirand vestigiile inaltate de-alungul secolelor de la biserica Santa Maria sopra Minerva, intemeiata pe locul unui templu roman din primul secol i.e.n, la cladirile administrative locale, Palazzo dei Priori si Palazzo del Capitano del Popolo ce strajuiesc in Piazza del Comune, inima micutului orasel, inviorata de jeturile de apa ale unei fantani.

OptiDSC023 OptiDSC024

ADSC004

Usor usor am ajuns la edificiul exponential, bazilica papala San Francesco compusa din doua biserici suprapuse, bazilica superioara cu aspect gotic, mareata si luminoasa si bazilica inferioara,care este in schimb joasa si austera, accesul la ea facandu-se printr-un portal gotic.

ADSC003

AssisiADSC002

Ne-am propus sa-i dedicam cat mai mult timp posibil, cat ne-ar fi permis rabdarea lui Alin, caci bineinteles are si el limitele lui, iar copiii de varsta aceasta vor tot timpul sa exploreze, dar mereu altceva, si nu prea mult in acelasi loc.In urma cu multi ani ii alocasem circa o ora, ceea ce nu e indeajuns pentru a observa operele remarcabile ce abunda in ambele structuri, printre care se evidentiaza frescele alegorice ale lui Gioto, “Scene din viata si patimile lui Cristos”, “Fecioara si Sfintii” si “Stigmatele” de Pietro Lorenzetti si de asemenea frescele lui Cimabue.In bazilica inferioara, ce se prezinta ca o cripta imensa si are evidente linii romanice, destinata cinstirii Sfantului Francisc, ale carui oseminte au fost asezate sub altarul principal, te simti inundat de policromia frescelor mai ales in dreptul micutelor ferestre de unde reflecta lumina.In bazilica superioara se afla cea mai completa colectie de vitralii medievale din Italia.Intregul complex architectonic al bazilicii din Assisi reprezinta o prima forma a stilului gotic Italian.

OptiDSC033

OptiDSC032

ADSC008
Parca nici de aceasta data nu au fost de ajuns cele doua ore, am ramas chiar vreo douazeci de minute in plus cat timp tati l-a invartit pe Alin cu caruciorul sa adoarma.Chiar m-am despartit cu greu,iar imaginile superbe m-au urmarit zile in sir.

Am incheiat seara cu o plimbare pe stradutele inguste din Spello, un burg dragut plin de alei inflorite, printre care ne-a placut sa ne pierdem.Ne-a incantat vizita in aceasta mica bijuterie din Umbria, mai ales ca s-a desfasurat intr-o liniste deplina fata de tumultul mareei de turisti din Assisi.

OptiDSC038

OptiDSC039

OptiDSC040

Bineinteles ca pe indelete in vreo doua trei zile se pot descoperi multe coltisoare deosebite ale acestor asezari, in special la Assisi.Dintre acestea va recomandam Eremo delle Carceri, la vreo 4 km, locul unde Sfantul se retragea cu discipolii sai pentru rugaciune.Privelistea de aici este superba, fiind la 791 m altitudine, veti scruta toate imprejurimile.Daca nu veti ajunge pana aici, o alta panorama atotcuprinzatoare a oraselului o veti surprinde din varful colinei de la cetatea Rocca Maggiore.          Toate adunate au constituit o calatorie spirituala profunda ce ne-a pregatit pentru urmatorii pasi prin aceasta regiune.