Termeni si Conditii

Calatorind frumos prin viata si prin lume

gieethoorn

Daca ar fi sa evadez intr-un mic paradis terestru, cu siguranta as alege Giethoorn.

Cu o luna inainte de Pastele din 2015 am vazut un reportaj la TVR, in emisiunea Cap Compas, in care era prezentat un satuc fermecator din Olanda … Giethoorn.Fascinata de imagini nu am stat pe ganduri si in urmatoarea ora am achizitionat biletele de avion, zbor la Eindhoven cu Wizz air, circa 107 euro /pers.
Totusi, am decis sa mergem dupa marea sarbatoare a crestinilor, in prima decada a lui Mai, pentru a atinge o alta destinatie pe care o aveam insemnata in wishlist, minunatul parc al florilor Keukenhof.

Zis si facut, am ales Hotelul Mercure din Zwolle, acesta fiind un punct foarte bun de plecare catre celelalte obiective din regiune.Hotelul este plasat langa un nod rutier in marginea orasului, aflat la 32 km de Giethoorn.Am stat doua nopti la acest hotel de 4 stele, care arata aproape nou nout, fiind construit in urma cu circa doi ani.Pret imbatabil, 49 euro/ noapte cu mic dejun inclus.Si ce mic dejun!

Giethoorn se afla in provincia Overijseel, din regiunea Friesland, o zona de coasta a Marii Nordului din nord estul Olandei.Friesland este patria frisienilor, un popor germanic care vorbeste frisiana, o limba inrudita cu limba engleza.

Giethoorn se afla in interiorul parcului national Weeribben Wieden, una dintre ariile mlastinoase cele mai importante din Europa.
Indata ce am ajuns aici, am ales mai intai sa facem un tur cu barca pe canale.Si aici aveti de ales: intre a face o plimbare organizata cu un soi de barca mai mare ( circa 20 de locuri) sau sa inchiriati barci electrice cu care se poate naviga autonom, bineinteles avand o harta in dotare.Nu degeaba este denumit oraselul fara strazi, ori mergeti cu barca, ori pe bicicleta.

GiethoornDSC001

GiethoornDSC002

GiethoornDSC003

GiethoornDSC004

Am fost vrajiti inca de la turul efectuat cu barca.In timp ce alunecam lin, imortalizam cadrele superbe si creionam deja traseul pe care urma sa-l parcurgem ulterior la picior.Ma plimbam pe canale si simteam cum fericirea interioara creste la maxim.Cu atata frumusete in jurul meu, n-am facut altceva decat sa raman prezenta … prezenta cu fiecare celula a corpului meu, prezenta si vigilenta, ca nu care cumva sa-mi scape ceva frumos.

GiethoornDSC006

GiethoornDSC012

Dupa turul facut cu barca, ne-am hotarat sa savuram frumusetea locului la pas. Si cu fiecare pas pe care-l faceam, entuziasmul si bucuria noastra, se amplificau si mai tare.Ne-am plimbat de-alungul canalelor si am admirat o multime de casute incantatoare, fiecare cu gradina sa aranjata impecabil, cu mici barcute in fata, toate creand o imagine idilica.Proprietatile sunt unite de o parte intr-alta a canalelor de o retea deasa de podete de lemn sau pasarele. Podete din povesti, ce trec peste apa, casute din povesti inconjurate de verdeata si flori.Toate desprinse parca dintr-un basm frumos.

GiethoornDSC017

GiethoornDSC019

Devenise o joaca de copil sa ratacim pe aleile inguste si sa traversam podetele de peste canalele intortocheate.Ne opream minute in sir sa admiram fiecare coltisor al gospodariilor perfect ingrijite.Acolo unde se putea, uneori, ne mai afundam prin dosul casutelor sa descoperim si “detalii din spatele cortinei”.

GiethoornDSC043

GiethoornDSC044

Giethoorn … acest satuc fain si foarte drag mie, este o oaza de liniste si relaxare. Este lesne de inchipuit ca reprezinta locul ideal unde ai vrea sa te muti.Acest tinut de poveste te farmeca intr-atat incat doresti sa renunti la tot si sa te retragi acolo.Intreg satul este o atractie in sine, in dese randuri traiam impresia unui salt in timp: nu as fi fost surprinsa sa vad iesind de la una dintre usi, o olandeza cu codite blonde ce se itesc din caciulita alba de dantela si cu saboti de lemn.Aici ai impresia ca totul este proiectat pentru a trai viata cu seninatate.

GiethoornDSC048

GiethoornDSC047

GiethoornDSC041
Am zabovit in tihna o zi intreaga, bucurandu-ma ca un copil de tot ce-mi sarea in ochi.Frumusetea si romantismul locului chiar iti taie rasuflarea.Giethoorn este un univers si o lume in sine.Un loc plin de energie pozitiva si de inspiratie.Este atat de pitoresc ca iti imbata sufletul de fericire.Sper ca pozele sa va convinga ca este un loc unic pe pamant.E greu sa nu ramai fermecat de frumusetea locului. Autenticitatea lui iti modifica brusc frecventa vibrationala.Am simtit o conexiune foarte puternica cu acest loc.

GiethoornDSC038

GiethoornDSC039

GiethoornDSC040

Sunt multi care denumesc Giethoorn-ul – Venetia nordului … eu cred ca nu i se potriveste apelativul.Intrucat dragi calatori, daca o luam astfel, orasele pe canale sunt nenumarate in Europa, dar la Giethoorn gasesti cu totul altceva spre deosebire de Venetia … paradisul de verdeata, casele cu acoperis de stuf, linistea si pacea care domnesc aici, nu au nimic de-a face cu Venetia.Aceasta din urma este o destinatie uluitoare, unica si reprezinta un brand pana la urma in turism, insa nu am vazut niciodata in cele cateva randuri in care am fost aici, ingredientele pe care le gaseste calatorul la Giethoorn, nici in ruptul capului.

GiethoornDSC049

GiethoornDSC046

GiethoornDSC045

Cand am plecat dimineata de la hotel spre Giethoorn, stiam ca o sa urmeze o zi deosebita, dar realitatea a depasit cu mult asteptarile.Recolta mea de emotii frumoase, adunate intr-o singura zi in acest coltisor de rai, a fost destul de bogata si am dansat iarasi de fericire, vrand parca sa prelungesc starea pe care o capatasem la infinit ….